Köpvillkor

Här hittar du information gällande köp, ångerätt, reklamation och betalning på Childrenshouse.se och köp, öppet köp samt bytesrätt i fysisk butik hos Childrens House.

Uppdaterad 2021-10-26 kl 11:37 under stycke "Ångerrätt och Bytesrätt via e-handel"

Uppdaterad 2021-11-05 kl 11:55 under stycke "Nyhetsbrev via e-post"

Uppdaterad 2022-06-07 07:38 nytt stycke "Felaktig leverans eller avsaknad av vara"

Uppdaterad 2023-09-25 13:03 under stycke "Returfrakt & återbetalning"

 

Handla på Childrenshouse.se

Innan du (konsument) slutför ett köp på Childrenshouse.se ber vi dig att noga kontrollera e-postadressen du ifyllt. Skulle din e-post vara felaktig får du inte rätt information kring ditt köp och vi kan inte ändra detta åt dig. Den bästa lösningen om detta problem uppstår är att vi makulerar din order och du får göra om ditt köp. Vänligen kontakta oss på kundtjanst@childrenshouse.se om du inte fått en orderbekräftelse inom 15 minuter efter avslutat köp.

När du (konsument), på Childrenshouse.se, bekräftar ditt val med tryckvalet ”slutför köp” utför du ett köp i webbshoppen. Därefter får du en e-post på uppgiven e-postadress där du kontrollerar att allt stämmer. Kontakta oss direkt via kundtjanst@childrenshouse.se om något inte stämmer eller om du vill avbeställa din order.

Childrens House kan inte lägga till eller ändra produkter på din order. Vi kan heller inte lägga på ytterligare kostnader såsom frakt då du som konsument godkänt betalning på en viss summa hos Klarna.  Om du vill ändra din order eller lägga till frakt så måste du lägga en ny order. Du kan kontakta oss på kundtjanst@childrenshouse.se och meddela vilken order du vill avbryta och vilken du vill att vi skickar.

Priserna på Childrenshouse.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inklusive mervärdesskatt (moms).

Särskilda avgifter tillkommer för outlösta paket.

 

Nyhetsbrev via e-post

När du handlar på Childrenshouse.se godkänner du automatiskt en prenumeration på Childrens House nyhetsbrev. Vill du avsluta din prenumeration finns det en länk i nyhetsbreven där du kan avsluta prenumerationen. Vill du ha hjälp att avsluta prenumerationen är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@childrenshouse.se

 

Betalsätt

Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout.

Vid användning av Klarna faktura är du som konsument skyldig att ansvara för dina betalningar/fakturor. Vi på Childrens House kan inte styra över din betalning. Frågor kring Klarnas betalsätt, villkor och liknande ska tas med Klarna.

 

Beställningsförfarande

När order är lagd på Childrenshouse.se behandlas den inom 2 dagar (vanligtvis samma dag men ej under lördag, söndag eller röda dagar). Under december månad är det högt tryck och ordrar packas inte lika fort, vanligtvis hinner vi skicka din order inom 5-7 dagar under denna period.

Alla beställningar som packats under en dag hämtas av DHL på eftermiddagen och tas därvid över av deras transporter.

När du har lagt din order skickas det ut en automatiskt genererad orderbekräftelse med fullständiga villkor i varaktig läsbar form, samt ungefärlig leveranstid. Om du beställt en vara som inte finns kvar i lager (kan hända på grund av butikslager, stöld eller fel i lagersaldo) kommer du att kontaktas per mejl med en uppdaterad orderbekräftelse.

Vissa varor har under köpknappen en text som lyder "Beställningsvara". Detta betyder att varan inte finns i lager utan beställs hem när du lägger din order. Dessa varor har en längre leveranstid på 1-2 veckor. Vid speciella omständigheter kan denna leveranstid vara längre på grund av tillverkningstid eller förseningar från leverantören. Om detta sker kontaktas du via e-post eller telefon.

 

Produktbilder och tryckfel

Ibland går det fort och misstag händer. Därför reserverar vi oss för eventuella tryckfel i texter på Childrenshouse.se. Vi garanterar heller inte att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende. Däremot strävar vi självklart efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

 

Varor som ej kan levereras

Ibland händer det tyvärr att det är möjligt att beställa varor som inte finns i vårt lager trots att det står "Finns i lager" på hemsidan. Detta kan bero på fel i lagersaldo eller svinn. Om detta händer så får du besked om det via e-post med en uppdaterad orderbekräftelse där varan/varorna som saknas har strykts.

 

Packning av varor

Vi på Childrens House tycker om återanvändning och miljön. Därför sparar vi det mesta av emballaget som kommer från våra leverantörer och använder det när vi packar era beställningar. På så sätt behöver vi inte köpa alltför mycket ytterligare kartonger eller packningsmaterial som sedan slängs, vi tycker att det känns bättre att använda oss av det vi redan har. Eftersom att alla kartonger är olika stora kan det hända att just ditt paket är specialanpassat efter varorna du beställt. Vi packar för hand med omsorg på vårt lager i Umeå för din skull och för miljön!

 

Öppet köp och Bytesrätt i fysisk butik

När du handlar i någon av våra fysiska butiker så har du 90 dagars öppet köp och bytesrätt mot uppvisande av kvitto. Produkten ska då fortfarande vara i obruten originalförpackning och ej använd. Öppet köp gäller ej på demo-ex, butik-ex och beställningsvaror, ej heller på monterade barnvagnar eller bilbarnstolar på grund av säkerhetsskäl. Kläder får vara provade men ska ha alla taggar och priser kvar.

Öppet köp gäller inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis bröstpumpar, sovlarm, nedre delar av underkläder (trosor, baddräkter, badblöjor osv) och produkter med begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara.

Om du saknar kvitto kan du visa ett kontoutdrag, det viktiga är att du måste kunna visa när du gjort köpet, av vem och till vilket pris.

 

Ångerrätt och Bytesrätt via e-handel

Vid köp i vår webbhandel har du ångerrätt och bytesrätt i 30 dagar från och med att paketet hämtats ut hos tilldelad Service Point eller i vår fysiska butik. Ångerfristen börjar gälla dagen efter att du som konsument mottagit varan. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. Vid nyttjande av ångerrätten är det konsumenten som står för returfrakten.

Ångerrätten gäller inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis bröstpumpar, sovlarm, nedre delar av underkläder (trosor, baddräkter, badblöjor osv) och produkter med begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara.

Du som konsument har rätt att undersöka varans egenskaper och funktioner. Vänligen hantera detta på ett varsamt sätt utan att åsamka onödig skada på produktens förpackning, emballage eller funktion. Vid barnvagn eller bilbarnstol ska konsument vara extra försiktig och inte köra vagn utanför hemmet och inte montera bilbarnstol mer än att prova den på sätet i bilen.  Skulle varan hanteras på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den har Childrens House rätt att ta ut ersättning för värdeminskning, dock ej högre än 1000 kr.

Ångrar du som konsument ditt köp eller vill byta varan ska du meddela detta till Childrens House så fort som möjligt, inom de 30 dagar ångerrätten gäller, via mejl till kundtjanst@childrenshouse.se

Du som konsument ska i mejlet skriva ditt namn, adress, telefonnummer och epost. Du ska också skriva vilken vara/vilka varor du vill frånträda avtalet från, när du beställde dessa och vilket datum varan/varorna mottogs. Konsument ska också specificera om retursedel ska sändas via e-post eller per post. 

Konsument ska sedan återsända varan/varorna så fort som möjligt inom 14 dagar. Konsument ska ha förpackat varan/varorna  så att varan/varorna som returneras inte skadas under frakten.

Vid byte gör konsument sedan en ny beställning på en gång på varan hen vill byta till, då skickar Childrens House den nya beställningen så fort som möjligt. Konsument får en ny faktura/betalning från Klarna på den nya beställningen och Childrens House uppdaterar den gamla fakturan så fort vi mottagit  returen från konsument.

 

Mer om Ångerrätten kan du läsa här: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/standardmall-for-information-om-angerratten

 

Klicka här för att ladda ner ångerblanketten.

 

Returfrakt och Återbetalning

Vid nyttjande av ångerrätt och bytesrätt är det konsumenten som ska betala returfrakten såvida det inte gäller reklamation eller felskick. 

Returfrakt standard kostar 79 kr, däremot retur av större varor till exempel barnvagnschassin, kompletta barnvagnar (chassi, sittdel/liggdel), skötbord, bilbarnstolar, fotbolls- och hockeymål och större bordsspel kostar 159 kr.

Vid retur av STYCKE (varor över 20 kg/skrymmande) är returfrakten 499 kr.

Fri returfrakt vid retur i butiken i Avion Shopping, Markandsgatan 9, 904 22 Umeå.

För att returen ska godkännas måste varan returneras i säljbart skick, till exempel genom att produkten ska vara oanvänd och skickas tillbaka i originalförpackningen. 

Återbetalningen kommer ske först när varan är åter eller när vi fått bevis om att varan är returnerad. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som konsument själv har använt för den inledande affärshändelsen, om konsument och Childrens House inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta konsument något.

 

Ej uthämtat paket

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om du som konsument väljer att inte hämta ut paketet går det slutligen i retur till oss och en hanteringsavgift på 219 kr debiteras dig som konsument. Om ditt ordervärde understiger 219 kr uteblir återbetalning från Childrens House.  Childrens House har inte möjlighet att förlänga antal dagar paket ligger kvar hos ditt ombud. Har du inte möjlighet att hämta ut paketet inom 14 dagar måste du själv hitta en lösning på detta.

 

Felaktig leverans eller avsaknad av vara

Vi plockar och packar din order för hand. Vi försöker såklart vara så noga som möjligt och kontrollerar att allt är nedpackat. Men om det saknas en vara ska du ta kort på innehållet i kartongen, gärna när direkt när du öppnar paketet för att kunna skicka till oss. Om paketet du hämtar ut ser skadat eller öppnat ut ska du säga till direkt till din Service Point (där du hämtar ut paketet). Fota av och meddela oss så fort som möjligt.

 

Reklamation / Garanti

Om din vara skulle gå sönder kontaktar du oss på kundtjanst@childrenshouse.se eller besöker någon av våra butiker. 

De flesta reklamationer är enkla att åtgärda genom att vi skickar reservdelar. Skulle det vara en mer avancerad reparation, så bokar Childrens House returfrakt och utför reparationen hos oss. Kontakta oss alltid innan eventuell verkstad anlitas, vi kan tyvärr inte ersätta utgifter som inte godkänts av oss på förhand.

Childrens House har inte möjlighet att skicka ut lånevagn eller lånebilstol vid reparationer. Skulle produkten behöva skickas in för reparation står Childrens House för alla leveranskostnader men kunden är själv ansvarig för att ordna med lånevagn eller lånestol.

 

Vid reklamation av produkt köp via Childrenshouse.se (e-handel) ska konsument mejla in till kundtjanst@childrenshouse.se
För snabbast hantering, se till att få med så mycket information som möjligt som: ordernummer, kundnummer, personnummer,  varumärke/modell, inköpsdatum, vagnens chassinummer (se etikett på chassit).  Skäl för reklamation - som hur och när uppstod defekten.  Bifoga bilder eller kortare filmer vid synliga fel.

Eventuell återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit den defekta varan. Vid en godkänd reklamation står Childrens House för returfrakten. Innebär reklamationen ett byte av produkt så står även Childrens House för den nya transportkostnaden.

Om konsument reklamerar en vara och inget fel konstateras på produkten efter felsökning kommer konsument att debiteras för den tid Childrens House lagt ner på ärendet. Felsökning där inget fel konstaterats debiteras med 250 kr inkl. moms per påbörjad kvart, maximalt är dock 1000 kr inkl. moms.

Garanti- och reklamationsrätten täcker ej handhavande fel, dåliga batterier, smuts, undermålig underhållning, punktering och/eller lösa trådar som inte påverkar funktionaliteten. Vid fall där ärendet ej godkänns som garanti eller reklamation är du som kund skyldig att betala arbetskostnad inklusive eventuell returfrakt. Observera att Childrens House ej är ensamma beslutsfattare vid garanti- eller reklamationsärenden, detta styrs av tredje part (tillverkaren/leverantören).

 

Svensk konsumentköplag tillämpas av oss.
3 års reklamationsrätt gäller OM varan har ett ursprungligt fabrikationsfel. Detta fel skall konstateras av personal från Childrens House, varpå kunden erhåller reparation, ny produkt eller pengarna åter (pengar åter gäller då produkten ej går att laga eller bytas till ny). Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normalt användande iakttagits. Garantin täcker eventuella fel i varan men inte fel som uppstått exempelvis genom användning, slitage, olyckshändelser, felanvändning eller vanvård. I övrigt gäller villkor enligt konsumentköplagen dvs. tre års reklamationsrätt mot produktionsfel.

 

Vid fall då konsument och Childrens House inte kommer överens angående reklamation/garanti har vi en tvist. Konsument kan då vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Adress ARN: Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174

101 23 Stockholm

 

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Adress: Generaldirektoratet för rättsliga frågor och konsumentfrågor
Europeiska kommissionen
1049 Bruxelles/Brussel
Belgien

 

Förlossningsgaranti

Childrens House har förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att du har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin ska produkterna vara oanvända och du ska kunna visa ett läkarintyg. Gäller både när du handlar i våra butiker och på Childrenshouse.se.

 

Betalningsvillkor

All betalning på Childrenshouse.se behandlas av Klarna Checkout. Childrens House har ingen kontroll eller makt över betalningar via Klarna Checkout.

 

Klarna Checkout användarvillkor:

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan. Klarna innehar ssl-certifikat samt uppfyller kraven för PCI DSS. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

 

Betalsätten som klarna erbjuder är följande;

Faktura - Betala inom 14 dagar (0 kr i avgift)

Faktura - Betala i slutet av nästa månad (29 kr i avgift)

Konto - Direktbetala eller dela upp din betalning från ett visst belopp i månaden (beroende på summan av köpet). Uppläggningsavgift 29:-, Rörlig årsränta.

Kortbetalning - Säker betalning där pengarna dras direkt från ditt konto.

Banköverföring - Överföring direkt från din bank.

Klarna direkt - Pengarna dras direkt från ditt konto, du godkänner med bankID.

Delbetalning - Uppläggningsavgift och Aviavgift varierar beroende på orderns belopp. Klarna gör en kreditbedömning av dig som konsument för att bedöma kreditvärdighet.

Klarna gör aldrig en kreditupplysning. För fler villkor se klarnas hemsida www.klarna.se

 

Identifiering, anpassning och riskbedömning
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress. Betalning, avgifter Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. Vid kort-och direktbetalning har vi säkra betallösningar. När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Användning, PIN-kod Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod. Försäkran Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande. Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

Missbruk
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

1. Kontaktinformation - namn, adress, e-postadress, telefonnummer m m

2. Personnummer

3. Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m

4. Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)

5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör

6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.

7. Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar mm.

8. Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES-området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter. Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Ytterligare information kan också erhållas genom att kontakta Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området samt möjligheten att använda elektronisk kommunikation vid t ex marknadsföring.

Cookies
Klarna använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Klarnas webbserver och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Klarna använder cookies bl a i syfte att anpassa Klarna Checkout efter dig och för interna analyser av hur vår webbplats används. Cookies kan inte skada din dator. Se vidare Klarnas Information om cookies för närmare information om hur Klarna använder cookies. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av cookies.

Ändringar, tillägg och övriga Tjänster
Klarna ändrar och förbättrar hela tiden tjänsterna och förbehåller sig rätten att ändra Villkoren för den vidare användningen av Klarna Checkout. Läs därför alltid igenom Villkoren inför varje nytt köp. För övriga tjänster som Klarna tillhandahåller gäller Klarnas vid var tid gällande villkor och prislista för sådana tjänster. Villkor och prislista finns tillgängliga på www.klarna.se. Om det visar sig att ett visst villkor inte är verkställbart skall detta inte påverka några andra villkor.

Länkar till eller från andra webbplatser
Klarna godkänner eller kontrollerar inte någon tredje mans webbplats eller applikation och vi ansvarar inte och är inte skyldiga på något sätt för deras innehåll. Till den delen du använder sådan webbplats eller applikation från tredje part tillämpas villkoren för den platsen/applikationen.

Ansvarsbegränsning, tillämplig lag och tvister
Utöver vad som följer av Villkoren eller tvingande konsumenträttslig lagstiftning ansvarar Klarna inte i något fall för skada som direkt eller indirekt orsakats av användningen av Klarna Checkout. Klarna ansvarar inte heller för skada som uppkommit om kunden inte följt bestämmelserna om PIN-kod. Svensk rätt tillämpas och eventuella tvister ska hanteras av allmän domstol.

Uppsägning
Rätten för dig att använda Klarna Checkout kvarstår tills dess att någon av parterna säger upp den. Sådan uppsägning har omedelbar effekt men påverkar inte villkor och skyldigheter för genomförda köp (obetalda fakturor, avgifter m m) eller rätten att behandla personuppgifter på det sätt som framgår ovan. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickat till dig.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10.

Må-to 8.30-20.00, fre 8.30-17.00. Helger 10.00-17.00.

Klarna Checkout Användarvillkor 1.3 – 13 maj, 2013