Frakt och Leveranser

Fraktkostnad

Vi skickar endast inom Sverige.

För ordrar som väger 0,1-19,9 kg är standard fraktkostnad 69 kronor.

Vid beställning av varor som enskilt eller tillsammans med andra varor väger 20 kg eller mer är fraktkostnaden 499 kr.

Handla för 699 kronor eller mer för att få fraktfritt!
Om din order väger 20kg eller mer är den inte längre fraktfri.

Du kan också välja att hämta ut din beställning fraktfritt från vår butik på Avion Shopping, Marknadsgatan 9, 904 22 Umeå.

 

Returfrakt och Återbetalning

Vid nyttjande av ångerrätt och bytesrätt är det konsumenten som ska betala returfrakten såvida det inte gäller reklamation eller felskick.

Returfrakt standard kostar 79 kr, däremot Retur av bilbarnstolar, barnvagnschassin, barnvagnsdelar (sittdel/liggdel), skötbord, fotbolls- och hockeymål samt större bordsspel kostar 159 kr. 

Vid retur av STYCKE (varor över 20 kg/skrymmande) är returfrakten 499 kr.

Fri returfrakt vid retur i butiken på Avion Shopping, Marknadsgatan 9, 904 22 Umeå.

Återbetalningen kommer ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 3 dagar från och med den dag då vi mottagit retur från konsument. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som konsument själv har använt för den inledande affärshändelsen, om konsument och Childrenshouse inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta konsument något.

 

Leveranstid och Distributör

Beroende på mottagaradress inom Sverige så beräknas leveranstiden vara 1-4 arbetsdagar (vardagar) efter det att din beställning skickats från oss. Däremot kan vi inte påverka distributörernas leveranstider och i vissa fall kan förseningar uppkomma. 
Vid större kampanjer och helgdagar (exempelvis Black Friday och under december månad) kan leveranstiden förlängas.
Samtliga leveranser sker efter avisering via e-post eller sms. Giltig legitimation som stämmer överens med namn på försändelsen måste visas upp vid utlämning/leverans.

Distributör är DHL.

DHL Servicepoint – från 1 kg upp till 19,9 kg. Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till ditt närmsta DHL-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik eller bensinmack. En SMS-avi skickas ut från DHL med information var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Childrenshouse kan inte påverka antal dagar paketet ligger kvar. Har köparen inte möjlighet att hämta ut paketet är hen skyldig att själv lösa problemet. Om paketet ej hämtas ut debiteras köparen en hanteringsavgift på 150 kronor.

Vi på Childrenshouse.se ansvarar ej över vilket DHL-ombud ditt paket hamnar hos. Detta är ingenting vi kan ändra på efter att du lagt din order. Du som kund ansvarar själv över att kunna hämta ut ditt paket där det ligger.
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Vid beställning av vara/varor som väger 20kg eller mer skickas sändningen med DHL STYCKE. Detta innebär att konsument kommer få sms där hen bestämmer datum för utleverans.

 

Ej uthämtat paket

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om du som konsument väljer att inte hämta ut paketet går det slutligen i retur till oss och en hanteringsavgift på 219 kr debiteras dig som konsument. Om ditt ordervärde understiger 219 kr uteblir återbetalning från Childrenshouse.  Childrenshouse har inte möjlighet att förlänga antal dagar paket ligger kvar hos ditt ombud. Har du inte möjlighet att hämta ut paketet inom 14 dagar måste du själv hitta en lösning på detta.

 

Transportskador

ChildrensHouse.se rekommenderar att du anmäler transportskadan direkt på plats hos utlämningsombudet. Fotografera emballaget och skadan och bilderna e-postar du till kundtjanst@childrenshouse.se med utförlig information om ditt ärende och kontaktuppgifter inom skälig tid. Behåll produktens fullständiga emballage så att det kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.


Felaktig leverans eller förseningar

Vid felaktig leverans, dvs. leverans av fel vara, fel antal, skadad eller bristfällig vara, ber vi dig snarast möjligt kontakta kundtjanst@childrenshouse.se.
Gäller det felaktiga leveranser, ersättningsvaror eller reklamationer står vi Childrenshouse alltid för fraktkostnaden.
Skulle din leverans försenas från oss ska detta meddelas dig, samt ny information om när leverans kan förväntas. Vid leveransförseningar som överskrider 10 dagar (om vi inte kommit överens om annat) har du rätt att häva köpet utan kostnad.